lördag 22 maj 2010

TRANS-MOMENTS

Jag måste sluta med mina trans-moments på tuben. Jag har en tendens att placera mina tankar, och min blick, någonstans långt ifrån verkligheten. Denna dåliga vana är dålig för oftast leder det till att jag missar min station och hamnar vilse (nja, riktigt vilse blir man ju inte eftersom det finns tube-kartor överallt).

Inatt när jag skulle hem från jobbet hoppade jag på en av de sista tubetågen för dagen. Plötsligt rycker jag till och inser att jag inte har koll på vilken nästa station är. Hade jag redan åkt förbi Oxford Circus? Men ikväll hade jag turen på min sida och kunde kliva av vid Oxford Circus, istället för någon stökig förort i zon 7 - mitt i natten.

Usch ja, borde verkligen sluta med mina trans-moments.

EN PARANTES: JAG KÄNNER INTE KLORSMAK AV KRANVATTNET LÄNGRE! Måste betyda att jag hamnat i någon slags Fas 2 av min London-experience. Så trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar