fredag 14 maj 2010

CELEBRATION: 1 MÅNAD

Attans. Nu blev det inget inlägg såhär på Raffes och min "1 månad i London"-dag. Klockan är 00.00, eller 01.00 i Sverige.

Men ändå, tänkte att det skulle passa bra med en liten sammanfattning av våran första månad i London.
  • De första två veckorna var slitsamma. Jobbletande och bostadssökande på en och samma gång tog på krafterna. (och på fötterna - skavsår - aj)
  • Jag undrar hur mycket klor jag har fått i mig genom dricksvattnet, under den här månaden. Jag dricker säkert en pool om dagen.
  • London är smutsigt. Sverige är rent.
  • London består 50% av australienare.
  • Jag gillar mitt jobb.
  • Jag bränner händerna minst 2 ggr per dag, då jag vill tvätta ansiktet i varmt vatten. Engelsmännen envisas dock med en kran för skållhett vatten och en kran för iskallt vatten. Begreppet lagom existerar inte här.
  • Mjölken är nästintill odrickbar här. Svensk mjölk, ja tack! Milko!
  • Raffe tar hand om mig här. Lagar mat nästan varje dag åt mig. Jag skäms.
  • Jag har bestämt mig för att börja snylta på drinkar för att komma undan med billigare utekvällar. Dock är drinkarna här på en rimlig prisnivå. Man måste inte vara miljonär för att ha råd med dem.
  • Jag är inget stort fan av tv-serier, men nu har jag börjat följa Vampire Diaries (en pinsam Twilight-kopia) och The Big Bang Theory. För att inte glömma Sabrina Tonårshäxan - som jag alltid kollade på i mellanstadiet.
  • Jag saknar inte svensk mat. Eller tja, Rakel lagar ju köttbullar åt mig så det finns ingen anledning att sakna.
  • Det bästa med London är att man kan gå ut vilken kväll som helst. Gött mos.
  • Jag känner mig som en storstadsmänniska när jag åker med tuben till jobbet. Jag vet exakt var utgångarna är, var på tåget jag ska kliva på för att vara mest tidseffektiv och då jag suckar åt förvirrade turister som blockerar "snabbfilen" på rulltrappan.
  • It is FREEEEEZING here. Om ca 15 dagar bör det vara juni. Hmm, kan det verkligen stämma? Hur har ni det i Sverige?

Japp, sätter punkt här. Hur jag har firat dagen då? Jobbat. Men jag får hitta på något i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar