måndag 10 maj 2010

BENNY MED BILEN

Salutations!

Idag har jag återigen en ledig dag. Gillar dessa dagar. Känns som om jag ständigt jobbar. Men jobbet är kul. Eller ja, folket på jobbet är roliga, vilket gör det lite mer uthärdligt att jobba.

Efter jobbet i lördags hängde jag på Raffe och hennes span/kille/date(?????) ut. Dessa 2 hade fixat en "date" åt mig med. Men den människan var inte en rolig en, han lyckades inte direkt framställa sig som en charmig kille.

För det första var de otroligt försenade eftersom den här killen, låt oss kalla honom Benny, hade en klocka som gick fel. När klockan var 10 pm trodde Benny att klockan var 8 pm. Hur lyckas man med det?

När de väl anlände till min restaurang kunde de inte komma in för drinkar, då Benny hade bestämt sig att ta med sin kära bil och inte kunde hitta parkeringsplats. Så jag och Raffe fick lämna kvar(!!!) våra T.H.E. Chocolate Nuclear Bomb drinkar. Det kallar jag alkoholmissbruk!

Vi hoppade in i bilen och åkte norrut. Resan till klubben tog sin lilla tid p.g.a. Londontrafiken. Att ta tuben skulle ha varit mycket smidigare. Sedan lekte Benny lite med bilen också, ni vet, körde lite vingligt sådär. Det var jättekul. Inte alls idiotiskt...

När Benny skulle fickparkera dyker en buss upp bakom honom som hindrar honom att backa in. Då presenterar Bennys charmigt aggresiva sida sig. När han ändå äntligen kan fickparkera lyckas han krocka med den parkerade bilen bakom, trots sin pipande krock-varnare. Hela situationen var otroligt pinsam.

Benny var även otroligt osocial och kort. Kan ju nämna att han gick hem ganska tidigt. Inte mig emot. Bättre lycka nästa gång?

1 kommentar:

  1. Jag tycker Benny låter lite fransk. Säg sanningen nu Triino, hette han egentligen Pierre?

    SvaraRadera